انگور معجزه سلامت

انگور

انگور

انگور با دارا بودن فیبر غذایی در بهبود بیماری یبوست و حرکات دستگاه گوارش موثر است؛ مهم ترین مواد مغذی تشکیل دهنده انگور کربوهیدرات ها یا قند است و هر یکصد گرم انگور 16 گرم کربوهیدرات دارد که بیشترین نوع قند موجود در این میوه از نوع گلوکز است که قند خون بدن را نیز تأمین می کند.

حجم هر عدد 15 دانه انگور تقریباً معادل یک سوم لیوان است که خود یک واحد غذایی محسوب می شود. بیماران دیابتی باید از مصرف بیش از حد این میوه اجتناب کنند، زیرا مصرف زیاد این ماده غذایی، قند خون این بیماران را افزایش می دهد.

این میوه مقوی، با داشتن فیبر در کاهش چربی مضر خون، بهبود یبوست و حرکات دستگاه گوارش نقش مثبتی دارد، میزان پتاسیم موجود در میوه انگور در بهبود بیماری های قلبی عروقی موثر است.

 

روغن هسته انگور

انگور

با توجه به اینکه امروزه از هسته انگور روغن خوراکی تهیه می شود، باید گفت افزایش سیستم ایمنی بدن، بهبود بینایی، بهبود بیماری های قلبی عروقی، افزایش شادابی و طراوت پوست، بهبود آسم و آمفیزم و اثرات مفید در پیشگیری و بهبود سرطان های کولون، پروستات و سینه از مهمترین فواید این نوع روغن است.

بنابراین روغن هسته انگور را در تغذیه روزانه خود قرار دهید.

0
برچسب ها :
آواتار مدیریت سایت
نویسنده مطلب مدیریت سایت
من صابر افشاری هستم و جهش نو رو تأسیس کردم تا اطلاعات مناسب و درستی، به شما کاربران گرامی ارائه کنم. امیدوارم مطالب ما برای شما مفید باشد تا بتونید برای دوستان خودتون هم بفرستید :-)

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

logo-samandehi

رسانه های همکار